نمایش 1–16 از 48 نتایج
نمایش 1–16 از 48 نتایج
مخترع موتور دیزل : دیزل در سال ۱۸۵۸ در پاریس، فرانسه زاده شد. او دومین از سه فرزند تئودور و الیزه دیزل بود. والدین او از مهاجران آلمانیتباری بودند که در فرانسه زندگی میکردند. رودولف دیزل نخستین سالهای کودکیش را در فرانسه گذراند اما با شروع جنگهای فرانسه و پروس در ۱۸۷۰ خانوادهاش همچون بسیاری دیگر از خارجیان مجبور به ترک فرانسه شدند. آنها در لندن اقامت گزیدند و مادر دیزل، رودلف ۱۲ ساله را تا پایان جنگ در سال ۱۸۷۱ به اگزبورگ در باواریا پیش خاله و داییش فرستاد تا زبان آلمانیش تقویت شود .
رودلف در ۱۴ سالگی به پدر و مادرش نوشت که میخواهد مهندس شود و پس از پایان تحصیلات مقدماتیش در ۱۸۷۳ در مدرسهٔ صنعتی تازهتأسیس اگزبورگ ثبت نام نمود. دو سال بعد او بورسیهای را از طرف دانشگاه پلیتکنیک باواریایی سلطنتی مونیخ دریافت کرد و آنرا علیرغم میل والدینش که تمایل به مشغول شدن رودلف به کاری داشتند پذیرفت. او در سال ۱۸۷۹ بر اثر ابتلا به بیماری تیفوئید نتوانست در امتحانات نهایی شرکت جوید و در مدتی که در انتظار تاریخ بعدی امتحانات بهسر میبرد تجربهٔ مهندسی را بهطور عملی در ماشینآلاتسازی برادران سولزر در وینترتور سوئیس کسب نمود. دیزل در ژانویهٔ ۱۸۸۰ با بالاترین افتخارات دانشگاهی فارغالتحصیل شد و به پاریس بازگشت، جایی که دستیاری استاد سابقش در دانشگاه مونیخ، پروفسور کارل فون لینده را در طراحی و ساخت کارخانهٔ یخسازی و سردسازی مدرنی برعهده داشت. یک سال بعد او مدیر همان کارخانه شد. دیزل در ۱۸۸۳ با مارتا فلاشه ازدواج نمود و به کار برای لینده ادامه داد و توانست چندین اختراع را در آلمان و فرانسه به ثبت برساند .
رودلف دیزل در آغاز ۱۸۹۰ با همسر و فرزندانش رودلف پسر، هِدی و اُگین به برلین نقل مکان کرد تا علاوه بر ادامهٔ مدیریت بخش تحقیق و توسعهٔ لینده، به هیأت مدیرهٔ چند شرکت بزرگ دیگر نیز درآنجا بپیوندد. از آنجا که او اجازهٔ بهکارگیری اختراعات ثبتشدهاش در زمانی که کارمند لینده بود را برای اهداف شخصی خودش نداشت در نتیجه کارش را در خارج از موضوع سردسازی ادامه داد. دیزل نخست کارش را با تحقیق بر روی بخار آغاز نمود و پژوهشهایش در رابطه با بهرهوری سوخت، او را به سمت ساختن موتور بخاری سوق داد که با بخار آمونیاک کار میکرد. اما این موتور در زمان آزمودنش منفجر شد و دیزل که نزدیک بود در این حادثه کشته شود چندین ماه را در بیمارستان گذراند. با این حال او پس از بهبود نیز از نظر سلامتی و بینایی دچار مشکل شده بود.
دیزل با ترمودینامیک و محدودیتهای نظری و عملی موثر بر بهرهوری سوخت آشنایی داشت. او میدانست که حتی بهترین موتورهای بخار نیز تنها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد راندمان ترمودینامیکی دارند که این خود به معنای هدررفتن نزدیک به ۹۰ درصد از انرژی موجود در سوخت بود. او کار طراحی موتور را با هدف بهرهوری بیشتر آن شروع نمود و تلاش داشت تا موتوری را بر پایهٔ چرخه کارنو طراحی نماید. اما از این طرح منصرف شد و کار بر روی طرحی از خود را آغاز نمود که بعدتر بهافتخارش موتور دیزل نام گرفت. در موتور او تزریق سوخت پس از فرایند فشردهسازی انجام میگرفت و این سوخت بر اثر حرارت بالای ناشی از فشردهسازی، مشتعل میگردید. او در ۱۸۹۳ کتابی را با عنوان Theorie und Konstruktion eines rationellen Wärmemotors zum Ersatz der Dampfmaschine und der heute bekannten Verbrennungsmotoren (تئوری و ساخت موتورهای حرارتی بهعنوان جایگزینی برای موتورهای بخار و دیگر موتورهای احتراقی روز) در برلین منتشر ساخت و موفق شد تا بر اساس نظر و طرح خود موتوری را بسازد که کار میکرد. این موتور و موتورهای پس از آن امروزه به نام موتور دیزل شناخته میشوند .
در فاصلهٔ سالهای ۱۸۹۳ تا ۱۸۹۷ هاینریش فون بوتز، مدیر ام آ ان در اگزبورگ، این موقعیت را برای دیزل فراهم آورد تا به آزمایش و توسعهٔ طرحهایش بپردازد. همچنین رودلف دیزل موفق شد تا طرح خود را در آلمان و کشورهای دیگری همچون ایالات متحده آمریکا بهثبت برساند
پایان زندگی دیزل :
دیزل در بعدازظهر ۲۹ سپتامبر ۱۹۱۳ در آنتورپ سوار بر کشتی بخار ادارهٔ پست به نام درسدن شد تا برای ملاقاتی به لندن برود. او شام را بر روی عرشهٔ کشتی خورد و سپس برای استراحت در حدود ساعت ۱۰ شب به کابینش رفت و سپرد تا او را در ساعت ۶:۱۵ صبح روز بعد بیدار نمایند. اما او پس از رفتن به کابینش دیگر مشاهده نشد و ۱۰ روز بعد، جسد مردی که بر روی آب دریا شناور بود توسط خدمهٔ کشتی هلندی کورنسن پیدا شد. جسد در حال متلاشیشدن بود و به همین دلیل خدمه تنها لوازم شخصی همراه آن شامل جعبهٔ قرص، کیف پول، چاقوی جیبی و جعبهٔ عینک را برداشته و جسد را بار دیگر به دریا انداختند. در ۱۳ اکتبر پسر دیزل، اُگین این اشیاء را بهعنوان متعلقات پدرش شناسایی نمود .
نظرات گوناگونی دررابطه با مرگ دیزل ارائه شدهاست. کسانی همچون گروسر که به نوشتن زندگینامهٔ دیزل پرداختهاند خودکشی را محتملترین دلیل مرگ او دانستهاند اما نظراتی مبنی بر به قتلرسیدن دیزل توسط کسانی که موقعیت نظامی و کاریشان بهخطر افتاده بود نیز وجود دارد. با این حال شواهد محدودی برای پذیرفتن هر کدام از این توضیحات بهعنوان دلیل اصلی مرگ رودلف دیزل وجود دارد .
طرز کار ژنراتور الکتریکی: ژنراتورها معمولا در قانون فارادی القای الکترو مغناطیسی کار می کنند. این قانون توضیح می دهد که با چرخاندن یک هادی الکتریکی در یک میدان مغناطیسی، یک موج الکترومغناطیسی ایجاد می شود که جریان جریان را ایجاد می کند. هنگامی که هادی در میدان مغناطیسی چرخش می کند، اختلاف ولتاژ بین دو انتهای آن ایجاد می شود و جریان آن در آن تغییر می کند و الگوریتم القا شده است که متناسب با سرعت تغییر شار (e = -N dΦ / dt) است و از این رو جریان جریان دارد چرخش الکتریکی هدایت الکتریکی به نام آرماتور ژنراتور نامیده می شود.
هنگامی که طرف هادی به عمق میدان مغناطیسی عمود برسد، نرخ تغییر آن حداقل است
پیشرفت در تکنولوژی دیزل مهم ترین ویژگی برای تولید کنندگان در جهان امروز به شمار میرود.تولید کنندگان به دنبال راه حل های برای تولید دیزل های با کیفیت بالا و مصرف سوخت پایین و بدون انتشار گازهای سمی می باشند.
اجزای اصلی ژنراتور الکتریکی شامل:
۱) موتور
موتور منبع انرژی مکانیکی ورودی به ژنراتور است. اندازه موتور به طور مستقیم به حداکثر توان خروجی ژنراتور بستگی دارد. ژنراتورها از دو مدل سوخت دیزلی و گازی ساخته شده اند.بعضی از آنها به صورت دوگانه سوز ساخته شده اند.
۲) دینام
دینام، همچنین به عنوان “genhead، شناخته شده است، دینام بخشی از ژنراتور است که باعث حرکت نسبی بین میدان های مغناطیسی و الکتریکی شده و باعث تولید برق می شود.
۳) سیستم سوخت
مخزن سوخت معمولا باید دارای ظرفیت کافی برای نگه داشتن ژنراتور در عملیات برای مدت ۶ تا ۸ ساعت به طور متوسط باشد. در مورد واحدهای ژنراتور کوچک، مخزن سوخت بخشی از پایه ژنراتور است یا در بالای چارچوب ژنراتور نصب شده است. برای کاربردهای تجاری، ممکن است لازم باشد که مخزن خروجی در خارج آن نصب شود
۴) رگولاتور ولتاژ
همانطور که از نام آن پیداست، این بخش موظف تنظیم ولتاژ خروجی ژنراتور را در برابر هر یک از اجزا دارد که نقش موثری در روند دوره ای از تنظیم ولتاژ است.
۵) سیستم های خنک کننده و اگزوز
استفاده مداوم از ژنراتور باعث می شود اجزای مختلف آن به طور خوردکار گرم شود به همبن دلیل به یک سیستم خنک کننده و تهویه ای نیاز است تا گرمای تولید شده در این فرآیند را کنترل کند.
(۶) سیستم روغن کاری شونده
چون ژنراتور شامل قطعات متحرک در موتور می باشد ، نیاز به روغنکاری برای اطمینان از دوام و عملیات در دوره زمان طولانی می باشد .در یک پمپ روغن کاری شما باید سطح روغن موتور هر ۸ ساعت کار ژنراتور تیک بزنید.
۷) شارژر باطری
شروع یک ژنراتور با باتری می باشد باتری ژنراتور شارژ تهیه شده توسط آن را با یک ولتاژ شناور دقیق میکند. اگر ولتاژ شناور بسیار پایین است، باتری undercharged باقی خواهد ماند. اگر ولتاژ شناور بسیار بالا است، آن را به عمر باتری را کوتاه کند. شارژر باتری معمولا از فولاد ضد زنگ ساخته شده برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی.
۸) کنترل پنل
این رابط کنترلی از ژنراتور با اجزای دیگر است.
۹) مجمع اصلی / قاب
همه ژنراتور، قابل حمل یا ثابت دارای بدنه می باشد.