موتور برق هوندا المکس ژاپن
موتور برق لانسین چین
موتور برق روبین
موتور برق جیان دونگ

دیزل ژنراتور-دیزل ژنراتور ولوو-دیزل ژنراتور پرکینز-دیزل ژنراتور صنعتی-دیزل ژنراتور قیمت-قیمت دیزل ژنراتور-دیزل ژنراتور خیابان سعدی-دیزل ژنراتور آذر موتور-دیزل ژنراتور سایلنت-دیزل ژنراتور سه فاز-دیزل ژنراتور تک فاز-دیزل ژنراتور برق-دیزل ژنراتور لوول-لیست قیمت دیزل ژنراتور-دیزل ژنراتور میتسوبیشی-دیزل ژنراتور کمنز-دیزل ژنراتور دویتس-دیزل ژنراتور ولو-موتور برق-موتور ژنراتور-موتور برق بی صدا-موتور برق مسافرتی-موتور برق هندا

موتور برق

موتور برق یا موتور الکتریکی دستگاهی است که از زمان اختراع برق، یکی از بزرگترین پیشرفت های  در زمینه مهندسی و تکنولوژی بوده است. موتور برق چیزی جز دستگاه الکترومکانیکی نیست که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. این تبدیل به خاطر موتور می باشد.

در زندگی امروزه وجود موتور برق یکی از ملزومات اضطراری  به حساب می آید.اگر موتور برق تولید نمیشد هنوز هم در دوران توماس ادیسون زندگی می کردیم که تنها هدف برق این بود که لامپ ها را روشن کند.اما در این سالها با تولید موتور برق، موتورهای مختلفی برای اهداف مختلف طراحی شده اند.

 اصل اساسی عملکرد یک موتور الکتریکی بر این واقعیت است که نیرو در جهت عمود بر میدان مغناطیسی جریان دارد،یک موتور الکتریکی ماشین الکتریکی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. معکوس این تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی است و توسط یک ژنراتور الکتریکی انجام می شود که با یک موتور بسیار مشترک است.

طبقه بندی اولیه موتور یا انواع موتورها می تواند به صورت جدول زیر جدول بندی شود

مدل های موتور

 

اجزای تشکیل دهنده موتور برق

موتور : این بخش از موتور برق قسمت تامین کننده انرژی اصلی مکانیکی را بر عهده دارد
سیستم سوخت : یک باک می باشد که برای سوخت موتور مورد استفاده قرار می گیرد
سیستم ولتاژ : وظیفه تنظیم مقدار ولتاژی که از سیستم خارج می شود و ظیفه تبدل AC  به DC  و بلعکس را بر عهده دارد
روغن : بخاطره کار کردن طولانی مدت با موتور برق در روز ممکن است اجزا دستگاه دچار سائیدگی شود که با بودن سیستم روغن کاری این مشکل به حداقل می رسد

موتورهای عمومی با ابعاد و ویژگی های بسیار استاندارد دارای قدرت مکانیکی مناسب برای استفاده صنعتی می باشند.بزرگترین موتورهای الکتریکی برای نیروی دریایی، فشرده سازی خط لوله و برنامه های ذخیره سازی پمپ با رتبه بندی 100 مگاوات استفاده می شود. موتورهای الکتریکی ممکن است به نوع منبع انرژی الکتریکی، ساخت و ساز داخلی، کاربرد، نوع خروجی حرکت و غیره طبقه بندی شوند.

از زمان اختراع موتورها، پیشرفتهای زیادی در این حوزه مهندسی صورت گرفته است و برای مهندسین مدرن اهمیت بسیار زیادی دارد، که ازمهمترین این موتورهای میتوان به موتور برق هوندا المکس ژاپن، موتور برق روبین ژاپن، موتور برق جیانگ دونگ و موتور برق لانسین اشاره کرد.